]

Nieuw: InBody lichaamsanalyse! Meer informatie

Algemene Voorwaarden

Brancheorganisatie NLActief heeft in overleg met De Consumentenbond Algemene Leveringsvoorwaarden voor de fitnessbranche opgesteld. In deze voorwaarden worden de rechten van de consument beschermd. O.a. door een flexibele opzegregeling en bedenktijd na het aangaan van het membership. Get Healthy hanteert de Algemene Leveringsvoorwaarden van NLActief.

 

Artikel 1: Ingang membership

Elk membership gaat in op de 1e van de maand. Indien je lid wordt gedurende de lopende maand, wordt naar rato een gebroken maandbedrag in rekening gebracht, waarna per de eerste van de volgende maand het membership in gaat. Een membership heeft een minimale duur van 3 maanden of 1 jaar of 2 jaar, afhankelijk van het soort membership waarvoor gekozen is. Je krijgt met je membership toegang tot alle Get Healthy clubs.

 

Artikel 2: Bedenktijd

Gedurende de bedenktijd van 1 week na ondertekening van de overeenkomst heb je de mogelijkheid om de overeenkomst kosteloos te herroepen. Voor internetinschrijvingen is de bedenktijd 14 dagen. Voornoemd herroepingsrecht eindigt voortijdig op het moment dat je eerder gebruik maakt van de faciliteiten.

 

Artikel 3: Opzegging membership

  1. Opzeggen is mogelijk viaget-healthy.nl/opzeggen. Indien wij jouw opzegging hebben verwerkt ontvang je hiervan een e-mail bericht ter bevestiging. Deze e-mail is bindend. Opzegging dient uiterlijk 1 kalendermaand voor het einde van de contractperiode te geschieden. Indien niet tijdig schriftelijk is opgezegd, wordt het membership vervolgd voor onbepaalde periode. Tijdens deze periode blijft de verplichting bestaan de verschuldigde contributies aan Get Healthy te voldoen, ook wanneer er geen gebruik wordt gemaakt van de faciliteiten. Opzegging van dit membership kan geschieden met een opzegtermijn van minimaal 1 kalendermaand.
  2. Indien je een membership voor de duur van 2 jaar opzegt vóór afloop van de 2 jaar contractperiode, dan is Get Healthy gerechtigd om de bijdrage over de verstreken membershipsperiode te her-berekenen op basis van de daadwerkelijk afgenomen periode en de daarbij behorende hogere membershipsbijdrage in rekening te brengen, nl. het maandtarief van het 1  jaar membership. (“bijvoorbeeld: in het geval van een gekozen periode van 2 jaar en een opzegging na 12 maanden, dan zal een termijnbedrag worden her-berekend als ware gekozen is voor een contractperiode van 1 jaar”).
  3. Tussentijdse opzegging van je membership is uitsluitend mogelijk indien
    je een ander woonadres krijgt met een ligging van meer dan 10 kilometer van de club. Dit kan uitsluitend worden aangenomen met als bewijsgrond een officieel document ‘inschrijving gemeente’ van je nieuwe woonplaats. Als er een andere Get Healthy club binnen een straal van 10 kilometer van je nieuwe woonadres is gelegen dan is van deze tussentijdse mogelijkheid tot opzegging geen sprake.
    het voor jou als gevolg van een blessure of ziekte onmogelijk is geworden om gedurende de rest van het membership gebruik te maken van de fitnessactiviteiten. Dit kan uitsluitend worden aangenomen met een officiële doktersverklaring als bewijsgrond.
  4.  Wij conformeren ons aan Artikel 6 van de Algemene Leveringsvoorwaarden NLActief betreffende duur en beëindiging.

 

Artikel 4: Pauzeren membership

Indien je als gevolg van een blessure of ziekte langer dan één maand in het geheel niet in staat bent van de faciliteiten gebruik te maken, is het (uitsluitend op vertoon van een medische verklaring van een arts) mogelijk, het membership tijdelijk te pauzeren. Het membership kan voor maximaal 6 maanden worden gepauzeerd. Pauzeren is uitsluitend mogelijk op basis van hele kalendermaanden per de eerstvolgende kalendermaand. De einddatum van het membership wordt automatisch verlengd met dezelfde periode als de duur van de pauzeperiode. Tijdens de pauzeperiode kun je geen gebruik maken van de faciliteiten.

 

Artikel 5: Membership strikt persoonlijk

Het membership heeft uitsluitend betrekking op de vermelde activiteiten en de aangegeven duur en prijs. Tenzij uitdrukkelijk anders bepaald, is het membership strikt persoonlijk en niet overdraagbaar.

 

Artikel 6: Ledenpas

De Get Healthy ledenpas blijft te allen tijde eigendom van Get Healthy. Leden dienen bij opzegging deze ledenpas in te leveren in de club op uiterlijk de laatste dag van het membership. Ongeacht de reden van het niet inleveren, brengt Get Healthy hiervoor via SEPA automatische incasso €5 in rekening.

 

Artikel 7: Openingstijden & tarieven

  1. Get Healthy is te allen tijde gerechtigd de openingstijden, lesroosters en tarieven te wijzigen. In geval van overmacht behoudt Get Healthy zich het recht voor een club tijdelijk te sluiten zonder dat dit zal leiden tot vermindering van contributie of eventuele teruggave hiervan.
  2. Jaarlijks kunnen er prijsverhogingen plaatsvinden volgens de CBS-prijsindexcijfer voor gezinsconsumpties of op prijsaanpassingen die direct voortvloeien uit de wet, zoals een btw-verhoging. Get Healthy zal één maand voor de ingangsdatum van een prijsverhoging een tarievenlijst kenbaar maken. Indien de wijziging een verhoging inhoudt hoger dan de CBS-prijsindexcijfer voor gezinsconsumpties, heb je het recht je membership binnen 4 weken na bekendmaking, conform artikel 3, te ontbinden. Het recht van ontbinding vervalt één maand na het kenbaar maken van de nieuwe tarievenlijst.

 

Artikel 8: Betaling

  1. De betaling van je membership los je maandelijks af middels SEPA automatische incasso. Derhalve ben je gehouden zorg te dragen voor voldoende saldo op je rekening waarvan Get Healthy gemachtigd is te incasseren.
  2. De verschuldigde contributie wordt per maand (52x weektarief / 12 maanden = maandtarief) automatisch aan het begin van de maand geïncasseerd.
  3. Indien Get Healthy geen automatische incasso kan uitvoeren of in geval van stornering stuurt Get Healthy éénmalig een kosteloze herinnering.
  4. Bij een tweede herinnering wordt €40 aan wettelijke incasso in rekening gebracht.
  5. De incasso van verschuldigde bedragen die niet worden voldaan binnen de door Get Healthy gestelde termijnen, worden overgedragen aan een incassokantoor. Alle gerechtelijke en buitengerechtelijke (incasso)kosten die Get Healthy moet maken als gevolg van de niet-nakoming, komen geheel ten laste van jou als lid. De vergoeding van buitengerechtelijke kosten wordt gefixeerd op 15% van de verschuldigde hoofdsom (met een minimum van € 40 per vordering). Daarnaast zal vanaf de datum van verschuldigdheid wettelijke rente in rekening worden gebracht over de hoofdsom.

 

Artikel 9: Kledingvoorschriften & gebruik handdoek 

In de sportruimtes dient te allen tijde correcte sportkleding te worden gedragen. Halterhemdjes zijn niet toegestaan. Daarnaast is het verplicht schone sportschoenen te dragen en een handdoek te gebruiken.

 

Artikel 10: Orde/instructievoorschriften

  1. Het is niet toegestaan drugs, dan wel in zijn algemeenheid stimulerende middelen te gebruiken en/of te verhandelen. Gebruik/verhandeling van dergelijke middelen zal bij constatering leiden tot onmiddellijke ontbinding van het membership, zonder dat enig recht ontstaat op restitutie van betaalde contributie.
  2. Leden dienen zich te houden aan de door Get Healthy (dan wel haar medewerkers) gegeven instructies en vastgestelde reglementen ten aanzien van onder andere kleding, noodzakelijke orde en discipline (halterhemdjes zijn niet toegestaan, alsmede het uiten van luidruchtig gedrag en/of onbetamelijke taal, zulks naar het oordeel van Get Healthy, dan wel de bij haar in dienst zijnde medewerkers). Bij overtreding is Get Healthy gerechtigd om leden de toegang tot de club te ontzeggen en het membership per direct te ontbinden, zonder dat enig recht op restitutie van betaalde contributie ontstaat.

 

Artikel 11: Veiligheid en aansprakelijkheid

Het gebruik van de faciliteiten binnen Get Healthy geschiedt op eigen risico. Get Healthy is niet aansprakelijk voor schade als gevolg van ongevallen, diefstal, brand of enige andere schadeveroorzakende gebeurtenissen, tenzij Get Healthy hierbij opzet of grove schuld te verwijten is. Leden tot 16 jaar adviseren wij om geen gebruik te maken van onze 24/7 service en Get Healthy alleen te bezoeken wanneer er fitcoaches aanwezig zijn. De tijden waarop er fitcoaches aanwezig zijn is terug te vinden op www.get-healthy.nl/openingstijden

 

Artikel 12: Leveringsvoorwaarden NLActief

Op deze overeenkomst zijn de algemene leveringsvoorwaarden van NLActief (welke in samenspraak met de Consumentenbond tot stand gekomen) van toepassing. Deze voorwaarden zijn te vinden op: nlactief.nl/erkend-aanbod/leveringsvoorwaarden.

 

Artikel 13: Conformering overeenkomst

Ieder lid verklaart door ondertekening van de membership overeenkomst de door Get Healthy opgestelde algemene voorwaarden en in de club gestelde huisregels na te leven. Get Healthy is te allen tijde gerechtigd om eenieder die zich niet houdt aan de voorwaarden/regels de toegang voor een door Get Healthy te bepalen duur te ontzeggen, zonder dat enig recht op restitutie van reeds betaalde contributie ontstaat.

 

Artikel 14: Overige bepalingen

  1. Alle gevallen en/of situaties waarin bovenstaande algemene voorwaarden niet voorzien, worden uitsluitend door het management van Get Healthy beoordeeld. Alle geschillen die tussen Get Healthy en leden ontstaan zullen worden beslecht door de ‘Geschillencommissie Fitness’ of de bevoegde rechter te Apeldoorn. Conform de algemene leveringsvoorwaarden NLActief. Op het membership is Nederlands recht van toepassing.
  2. De persoonlijke gegevens van de leden zijn strikt vertrouwelijk en worden enkel en uitsluitend voor administratieve doeleinden van Get Healthy gebruikt. Deze gegevens worden nooit voor commerciële doeleinden aan derden ter beschikking gesteld.

 

Artikel 15: FIT Personal Training

Tot de eerste sessie van een pakket is er sprake van bedenktijd. Het herroepingsrecht eindigt bij aanvang van de eerste sessie. Losse sessies of pakketten worden door het lid middels bankoverschrijving betaald. Get Healthy restitueert geen aangeschafte sessies en pakketten die niet worden genuttigd. Cliënten dienen zelf afspraken te maken met hun personal trainer. Get Healthy verlengt losse sessies of pakketten nooit zonder overleg.

 

Artikel 16: Lifestyle Change

Gedurende de bedenktijd van 1 week na inschrijving voor Lifestyle Change heb je de mogelijkheid om de overeenkomst kosteloos te herroepen. Voor internetinschrijvingen is de bedenktijd 14 dagen. Voornoemd herroepingsrecht eindigt voortijdig op het moment dat jouw Lifestyle Change eerder gestart is. De betaling van Lifestyle Change los je in een of 11 termijnen af middels SEPA automatische incasso. Derhalve ben je gehouden zorg te dragen voor voldoende saldo op je rekening waarvan Get Healthy gemachtigd is te incasseren. Get Healthy restitueert geen aangeschafte Lifestyle Change die niet (volledig) wordt genuttigd. Lifestyle Changers kunnen na hun eerste Lifestyle Change voor het Lifestyle Change Membership of het abonnement op de Lifestyle Change App. Opzegging van het Lifestyle Change Membership en het abonnement op de Lifestyle Change app kan geschieden met een opzegtermijn van minimaal 1 kalendermaand. Echter, voor het Lifestyle Change Membership geldt dat deze nooit opgezegd kan worden terwijl er een live Lifestyle Change gaande is. Opzeggen is mogelijk via get-healthy.nl/opzeggen. Indien wij jouw opzegging hebben verwerkt ontvang je hiervan een e-mail bericht ter bevestiging. Deze e-mail is bindend.